Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Σταθμός ελλιμενισμού για τα καράβια των μακελάρηδων


Εμπορικό πλοίο, μισθωμένο από το πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, βρίσκεται στην περιοχή από τις 23 του Φλεβάρη, κάτω από αυξημένα μέτρα ασφαλείας
Το «ROY. M. WHEAT», όπως απεικονίζεται στην επίσημη ιστοσελίδα του πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ
Τρανταχτή απόδειξη για τη βαθύτερη ενσωμάτωση της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή και της επικίνδυνης για το λαό μετατροπής της χώρας σε ορμητήριο για την υλοποίηση της στρατηγικής της ΝΑΤΟικής λυκοσυμμαχίας, αποτελεί ο ελλιμενισμός στους Καλούς Λιμένες της Νότιας Κρήτης, του φορτηγού πλοίου «ROY. M. WHEAT» με σημαία Αμερικής, το οποίο έχει μισθώσει ο στρατός των ΗΠΑ και μεταφέρει κοντέινερς.
Το πλοίο βρίσκεται εκεί από τις 23 του Φλεβάρη και θα παραμείνει - σύμφωνα με πληροφορίες - για 10 μέρες. Κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού του παρέχεται από τις Λιμενικές Αρχές του νησιού φύλαξη σε 24ωρη βάση. Χτες το απόγευμα, έκανε ανεφοδιασμό καυσίμων από τα ελληνικά δεξαμενόπλοια «ΔΗΜΗΤΡΑ» και «Ταξιάρχης».
Το ίδιο πλοίο ήταν που στις 23 Μάρτη του 2009 είχε αγκυροβολήσει στο λιμάνι του Αστακού, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και επιβεβαιώνοντας από τότε τις καταγγελίες και τις αποκαλύψεις του ΚΚΕ ότι θαλάσσιες πύλες της χώρας χρησιμοποιούνται από τους ιμπεριαλιστές μακελάρηδες για τη διακίνηση στρατιωτικού και άλλου επικίνδυνου υλικού στα μέτωπα των πολέμων.
Από το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας (ΥΘΥΝΑΛ), επιβεβαιώθηκε απλώς η παρουσία στους Καλούς Λιμένες «ενός κάποιου πλοίου που μεταφέρει κοντέινερς»,χωρίς να αναφέρουν ούτε καν την ονομασία του, καθώς, όπως ανέφεραν, οι πληροφορίες για το πλοίο «είναι διαβαθμισμένες», δηλαδή απόρρητες. Είναι φανερή η προσπάθεια της κυβέρνησης να κρατήσει μυστική την παρουσία του πλοίου και σε κάθε περίπτωση την αποστολή του.
Το «ROY. M. WHEAT» είναι ένα από τα 15 φορτηγά πλοία, που χρησιμοποιεί ο αμερικανικός στρατός, στο πλαίσιο του προγράμματος «Prepositioning programm». Πρόκειται για στρατηγικό σχεδιασμό των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων, που προβλέπει τη μίσθωση εμπορικών πλοίων διαφόρων τύπων για στρατιωτικούς σκοπούς. Τα καράβια πλέουν σε διάφορες περιοχές της Γης και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμα να μεταφέρουν πολεμικό υλικό και προμήθειες για τον αμερικανικό στρατό στα πολεμικά μέτωπα. Ο συνολικός στόλος που συμμετέχει στο συγκεκριμένο στρατιωτικό πρόγραμμα, αριθμεί 32 πλοία.
Το ROY. M. WHEAT είναι κατασκευασμένο να μεταφέρει κοντέινερ. Μπορεί να φορτώνει και να μεταφορτώνει είτε αγκυροβολημένο σε λιμάνι, είτε αγκυροβολημένο στα ανοιχτά, από άλλο πλοίο. Το συγκεκριμένο πλοίο εμφανίζεται να περιφέρεται στη θαλάσσια περιοχή της Ελλάδας από τις 13 Φλεβάρη, χωρίς ωστόσο στο δορυφορικό σύστημα «marinetraftic» να καταγράφεται η ακριβής διαδρομή του. Στις 18 Φλεβάρη εμφανίζεται νότια της Ιταλίας και στη συνέχεια «εξαφανίζεται» για να εμφανιστεί στις 19 Φλεβάρη ανοιχτά της Κρήτης.

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

Σε διατεταγμένη υπηρεσία ενάντια στο λαό


Το έγγραφο, με το οποίο ο ΣΚΑΪ, σε ρόλο εισαγγελέα, ζητάει ενημέρωση από το ΠΑΜΕ για το αν συμμετείχε στην περιφρούρηση της απεργίας στο Μετρό!


Το ρόλο των αστικών ΜΜΕ στο χτύπημα και τη συκοφάντηση των εργατικών λαϊκών αγώνων και ταυτόχρονα στην παραγωγή και αναπαραγωγή της κυρίαρχης αντιλαϊκής προπαγάνδας, επιβεβαιώνει η επίθεση που εξαπολύει ο ΣΚΑΪ - δημοσιογραφικός όμιλος του εφοπλιστή Αλαφούζου - στο ΚΚΕ και τις εργατικές κινητοποιήσεις.
Τελευταίο κρούσμα αποτελεί το «ρεπορτάζ» που πρόβαλε στο προχτεσινό του δελτίο ειδήσεων ο τηλεοπτικός ΣΚΑΪ, σχετικά με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης του ΚΚΕ. Με λαθροχειρίες και ψέματα, ο ΣΚΑΪ προσπάθησε να πείσει τους τηλεθεατές του ότι πρέπει να μπουν εμπόδια στη λειτουργία του «902», επειδή - σύμφωνα με το «ρεπορτάζ» και τους σχολιαστές του σταθμού - δεν τηρεί τις διατάξεις του νόμου περί πολυφωνίας και «στα δελτία ειδήσεων δεν παρουσιάζεται σχεδόν καμία άλλη άποψη επί των ζητημάτων της επικαιρότητας, εκτός από αυτήν του ΚΚΕ και των συνδικαλιστικών του φορέων».
Για να στηρίξει, μάλιστα, την αθλιότητα που κατασκεύασε, έβαλε τον ακραιφνή νεοφιλελεύθερο, «πρώην» της ΝΔ και «νυν» πρόεδρο της ανύπαρκτης πολιτικά ΔΡΑΣΗΣ, Στέφανο Μάνο, να διαμαρτύρεται ότι ποτέ δεν κλήθηκε στον τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό «902» να καταθέσει τις απόψεις του! Στηριζόμενος σε τέτοιες δηλώσεις, ο ΣΚΑΪ κάλεσε το ΕΣΡ «να κάνει σωστά τη δουλειά του» και προσπάθησε να συνδέσει το άθλιο κατασκεύασμά του με τη γενική προπαγάνδα περί «ανομίας», που πρέπει να παταχθεί.
Σε χτεσινή συνέχεια του ίδιου «ρεπορτάζ», ο ΣΚΑΪ εμπλούτισε τα περί «πολυφωνίας» με κατηγορίες ότι ο «902» «εκπέμπει μηνύματα ενάντια στο πολιτικό σύστημα» (να ο πραγματικός καημός τους...), καθώς και με αθλιότητες για τα οικονομικά του Κόμματος, εμπνευσμένες από την προπαγάνδα της κυβέρνησης και του ΛΑ.Ο.Σ. Εφτασε, μάλιστα, στο σημείο να χρεώσει στο ΚΚΕ «θέσεις ακραίων εθνικιστών» για την κριτική που ασκεί στα αντιεπιστημονικά «ιστορικά» ντοκιμαντέρ του σταθμού, καταγγέλλοντας τόσο την εθνικιστική, όσο και την κοσμοπολίτικη θεώρηση της Ιστορίας από τη σκοπιά του κεφαλαίου.
Η λαθροχειρία που επιχειρεί ο ΣΚΑΪ βγάζει μάτι. Ο «902» αποτελεί την ατόφια φωνή της εργατικής τάξης και της πολιτικής της πρωτοπορίας στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, όπου κυριαρχούν τα ΜΜΕ των αστών και απ' όπου συστηματικά αποκλείονται ή διαστρεβλώνονται οι θέσεις του ΚΚΕ και οι αγώνες του λαϊκού κινήματος. Ακριβώς, επειδή θέλει να αποκαλύψει τον αντιλαϊκό ρόλο και την πολιτική τους, ο «902» προβάλλει και τη δραστηριότητα, αλλά και τις απόψεις άλλων πολιτικών κομμάτων και φορέων, σχολιασμένη από τη σκοπιά των συμφερόντων της εργατικής τάξης, του λαού.
Αυτό είναι που τους ενοχλεί πραγματικά και όχι, βέβαια, η παραβίαση της «πολυφωνίας» την οποία επικαλούνται, αφού ξέρουν ότι αυτή είναι κενό γράμμα στα αστικά ΜΜΕ, σ' ένα σύστημα κομμένο και ραμμένο να υπηρετεί τα συμφέροντα της αστικής τάξης.
Επιπλέον, ο «902» δεν κρύβει από τους τηλεθεατές και τους ακροατές του ότι είναι ο σταθμός του ΚΚΕ, για την προβολή των θέσεων και της στρατηγικής του. Αντίθετα, τα αστικά ΜΜΕ λανσάρονται σαν δήθεν «ανεξάρτητα» και «αντικειμενικά», κρύβοντας από το λαό ότι οι ιδιοκτήτες τους είναι καπιταλιστές. Γι' αυτό προβάλλουν κατά κόρον την πολιτική εκείνων των κομμάτων που υπηρετούν τα αφεντικά τους σαν τάξη.
Για παράδειγμα, εύκολα μπορεί κανείς να αντιληφθεί το ιδιαίτερο μένος του ΣΚΑΪ για τους αγώνες των ναυτεργατών, όταν γνωρίζει ότι ο ιδιοκτήτης του είναι εφοπλιστής και προσδοκά κέρδη από την άρση του καμποτάζ, το φτήνεμα της τιμής της εργατικής δύναμης όσων απασχολεί στα καράβια του και πάει λέγοντας...
Η «πολυφωνία» τους με στοιχεία
Είναι τουλάχιστον προκλητικό να μιλούν για «πολυφωνία» τα αστικά ΜΜΕ, ακόμα και με την ευτελισμένη σημασία που έχει ο όρος στον καπιταλισμό. Είναι αποκαλυπτικό το γεγονός ότι την ίδια μέρα που ο ΣΚΑΪ «έπαιζε» το παραπάνω συκοφαντικό ρεπορτάζ για τον «902», δεν έκανε την παραμικρή αναφορά στο κεντρικό του δελτίο στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε το πρωί της ίδιας μέρας η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για τις εξελίξεις στην ΕΕ και τις θέσεις του Κόμματος.
Ετσι αντιλαμβάνεται την «πολυφωνία» ο Αλαφούζος και οι άλλοι καπιταλιστές - ιδιοκτήτες των ΜΜΕ. Και για να γίνει καλύτερα κατανοητή αυτή τους η αντίληψη, μπορεί κανείς να ανατρέξει στα επίσημα δελτία του ΕΣΡ για την προβολή των κομμάτων από το συγκεκριμένο σταθμό.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της περασμένης χρονιάς, ο ΣΚΑΪ ήταν ο σταθμός που πρώτευσε μεταξύ όλων (ιδιωτικά κανάλια και κρατική τηλεόραση) στην προβολή των κυβερνητικών θέσεων από τα δελτία του, σε ποσοστό 62,7% του χρόνου που αφιερώνει σε όλα τα κόμματα! Την ίδια ώρα, ο σταθμός αφιέρωσε στο ΚΚΕ μόλις το 4,5% από τον ίδιο χρόνο, όταν με βάση ακόμα και αυτήν την αστική νομοθεσία υποχρεούται να προβάλλει όλα τα κόμματα κατ' αναλογία του εκλογικού τους ποσοστού. Κι αυτές όμως οι αναφορές στο ΚΚΕ ήταν κατά βάση συκοφαντικές και διαστρέβλωναν τις θέσεις του.
Ενα ακόμα αποκαλυπτικό στοιχείο: Το πρώτο τρίμηνο του 2010 (Γενάρης - Μάρτης), το δελτίο του ΣΚΑΪ πρόβαλε αθροιστικά το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ σε ποσοστό 88,3% και το ΚΚΕ μόλις κατά 3,7%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τον Ιούλη - Αύγουστο, όπου η προβολή του δικομματισμού άγγιξε το 87,6%. Το ίδιο διάστημα, ο ΣΚΑΪ αφιέρωσε στο ΚΚΕ ποσοστό 3,9%, ενώ ο βολικός για τα συμφέροντα των αστών ΛΑ.Ο.Σ. προβλήθηκε το ίδιο διάστημα σε ποσοστό 4,8%.
Ακόμη και κατά την προεκλογική περίοδο, η τυπικά κατοχυρωμένη «ισότιμη» προβολή των κομμάτων καταστρατηγήθηκε βάναυσα από τον ΣΚΑΪ. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, ο δικομματισμός κυριάρχησε στις προβολές του σταθμού με ποσοστό 89,9%, ενώ το ΚΚΕ - με εκλογικό ποσοστό 7,5% - πήρε μόλις το 2,5%, πίσω και από τον ΛΑ.Ο.Σ., ο οποίος πήρε το 4,3% του χρόνου που αφιέρωσε ο σταθμός στην προβολή των θέσεων όλων των κομμάτων.
Πλούσιο παρελθόν
Δε χρειάζεται, βέβαια, κανείς να ανατρέξει στα επίσημα στοιχεία για να αντιληφθεί ότι ο ΣΚΑΪ έχει κηρύξει πόλεμο στους εργαζόμενους και το ΚΚΕ, επειδή αυτό με όρους στρατηγικής πολεμάει την αντιλαϊκή πολιτική και τα κόμματα των καπιταλιστών. Ενδεικτικά μόνο είναι τα παρακάτω στοιχεία:
  • Στις ενημερωτικές εκπομπές του σταθμού, σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, δεν καλείται σχεδόν ποτέ εκπρόσωπος του ΚΚΕ.
  • Πέρυσι, σε περίοδο έντονων απεργιακών και άλλων κινητοποιήσεων, με πρωτοστάτη το ΚΚΕ και τα ταξικά σωματεία, ένα από τα στελέχη του σταθμού, ο Μπ. Παπαδημητρίου, ούρλιαζε από το μικρόφωνο της εκπομπής του ότι δεν πρόκειται να προβάλει ξανά δηλώσεις της Αλέκας Παπαρήγα και να πει οτιδήποτε για τις θέσεις του ΚΚΕ. Με βάση τους κανόνες που επικαλείται ο σταθμός και με βάση την αντίληψη του σταθμού περί «ανομίας», να υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος συντελεστής είναι «άνομος»;
  • Στις μεγάλες ναυτεργατικές απεργίες, το Φλεβάρη του 2006, ο ΣΚΑΪ αντικατέστησε επάξια τους δικαστές και τους εισαγγελείς, διευκολύνοντας με την άθλια προπαγάνδα του την κυβέρνηση να επιστρατεύσει τους απεργούς. Αμέσως μετά, ανέλαβε και ρόλο δικαστικού κλητήρα, ζητώντας να επιδοθούν στους ναυτεργάτες τα χαρτιά της επιστράτευσης, όταν αυτοί τα κουρέλιασαν, αποφασίζοντας τη συνέχιση της απεργίας τους. Το ίδιο έκανε και στις κινητοποιήσεις του 2010.
  • Το σκηνικό της υστερίας σε βάρος των εργαζομένων επαναλαμβάνεται, με αφορμή την οποιαδήποτε αγωνιστική κινητοποίηση. Ο ΣΚΑΪ, μάλιστα, έφτασε πρόσφατα στο σημείο να υποκαταστήσει τους εισαγγελείς και να αποστείλει στο ΠΑΜΕ έγγραφο, με το οποίο ζητούσε να μάθει αν συμμετείχε στην περιφρούρηση απεργίας που κρίθηκε παράνομη στο Μετρό! Προφανώς, αναζητούσε πειστήρια για «έκνομες» πράξεις, τα οποία θα χρησιμοποιούσε στη συνέχεια για να χαφιεδίσει στους κρατικούς μηχανισμούς...
Ολα τα παραπάνω δεν επιβεβαιώνουν παρά την ανάγκη οι εργαζόμενοι και ο λαός να γυρίσουν την πλάτη στα ΜΜΕ των αστών και να επιλέγουν για την ενημέρωσή τους μόνο τον «Ριζοσπάστη» και τον «902». Κέρδος δικό τους είναι να μη βρίσκει τόπο να σταθεί η προπαγάνδα των καπιταλιστών, που έχει κηρύξει πόλεμο στους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα.

Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Μαζικές οι διαδηλώσεις κατά του Μουμπάρακ

Τουλάχιστον ένα εκατομμύριο διαδηλωτές βγήκαν στους δρόμους στην Αίγυπτο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του πρακτορείου Reuters, ζητώντας την παραίτηση του προέδρου Χόσνι Μουμπάρακ και της κυβέρνησής του.